ERP-software voor groothandel

MFS-ERP kan u helpen om belangrijke processen in uw groothandel onder controle te houden. We geven een overzicht van enkele aspecten die in een groothandel beheerd moeten worden en waarbij MFS-ERP u van dienst kan zijn.

Karakteristieke aspecten in een groothandel

B2B : uw klanten zijn bedrijven
In een B2B-omgeving hebben zijn er klantengroepen, of individuele klanten, die specifieke prijzen hebben op bepaalde producten of productgroepen.
Aankoop en voorraadbeheer
Een gestructureerd proces voor het aansturen van aankoop, met bestelvoorstellen voor stock of voor orders
Magazijnbeheer
Organisatie van de magazijnen met locaties en barcode-scanning voor controle van inkomende en uitgaande goederen.
Leveringen
Planning van leveringen met eigen transport en aanmaken van transportdocumenten voor transporteurs en pakjesdiensten
CRM in de groothandel
Uw belangrijkste klanten zijn terugkerende klanten. Hoe beheert u de historiek (verkopen, contacten, documenten, emails, afspraken) met elke klant ? Hoe volgt u offertes op.
Vertegenwoordigers
Er is nood aan een overzicht over de activiteiten van uw verkopers, en zij moeten op een efficiënte manier hun bezoeken aan klanten en prospecten kunnen plannen. Ze hebben nood aan vitale bedrijfsinformatie terwijl ze onderweg zijn.
Webshop
Een B2B-webshop toont elke klant zijn eigen specifieke prijzen.
Winkel
Naast leveringen van bestellingen kunnen ook afhalingen of toonbank-verkopen gebeuren in uw groothandel (bv. combinatie met verkoop aan particulieren).
Documenten
Structureren, organiseren, opslaan en opzoeken van documentatie van leveranciers, door klanten gehandtekende leveringsbons, aankoopfacturen, ...
Marketing, adresbeheer, segmentering
Aanmaken van mailings gebaseerd op segmentatie naar klanttype, verkoopsstatistieken, ...
Business intelligence en statistieken
De KPI´s en rapporten die u nodig hebt, volgens uw specificaties samengesteld in een overzichtelijk dashboard
Klachtenbeheer
Opvolging van klachten over leveringen, en statistieken over klachten
Bedrijfsspecifieke invoerschermen
Afhankelijk van de sector waarin een groothandel actief is, moeten er specifieke gegevens worden opgeslagen en beheerd. Op maat bestelde artikelen moeten per order kunnen worden geconfigureerd of ontworpen.
Onderhoud van artikelgegevens
Import van prijslijsten en connecties met databanken van leveranciers

Beheer van deze gegevens

Met MFS-ERP en de extensies die u samengevat vindt op het overzicht van onze oplossingen kunnen we u de tools aanreiken die u nodig heeft om alle informatie over deze processen op te slaan en gestructureerd terug te vinden. Het pakket verzamelt al deze gegevens in een systeem, en daardoor moeten de gegevens slechts op een plaats ingevoerd worden.