MFS-ERP is open source software die ook toelaat om mailings te versturen (marketing-campagnes uit te voeren) en de resultaten in de verschillende stappen te meten. De stappen in zo'n campagne zijn
Op het scherm "adresselectie" in MFS kan een selectie gemaakt worden van de adressen waarnaar de mailing verstuurd zal worden. Er kan geselecteerd worden op omzetten, omzetten in bepaalde artikelgroepen, tags die toegekend werden aan klanten of prospecten, prijslijst, klantentype, ... Ook selecties op de vrij te definiëren velden zijn mogelijk (u kan velden definiëren voor "aantal medewerkers" of "regio" of ....
De criteria voor de selectie kunnen worden opgeslagen om later te herbruiken voor een volgende mailing.
Lees ook meer over CRM : de basis-informatie die gebruikt kan worden om segmenten aan te maken.
De producten die bij de promotie of campagne horen, kunnen gemarkeerd worden en toegevoegd worden aan een zgn. "promotiegroep". De promotiegroep kan dan actief gemaakt worden in een bepaalde periode (van datum tot datum). Aan de promotiegroep kan een promotiedocument (=folder) gekoppeld worden. Met zo'n groep bestaan er de volgende mogelijkheden :
De lijst van geselecteerde klanten of prospecten kan men
De emails kunnen gepersonaliseerd worden, door via placeholders bepaalde velden in te voegen in de email-tekst (van eenvoudig de naam van de klant, tot zelfs zijn omzet in een bepaalde artikelgroep...). Voor het versturen van de mailing, kunnen de te versturen mails in een voorbeeld bekeken worden.
Vermits het meten van de resultaten van een promotie belangrijk is, wil u weten hoeveel mensen geïnteresseerd zijn naar aanleiding van de email of folder die ze gekregen hebben. Daarom is het interessant een pagina op uw website op te zetten waarnaar u mensen verwijst, vanuit de promotiefolder of -email.
Het is de bedoeling deze website te gebruiken om informatie te verkrijgen over uw potentiële klanten. De interesse in de webpagina, en de bron (bv. de reclamecampagne) kan gemeten worden mbv. Google Analytics (indien de juiste codes in de website verwerkt zijn).
De artikelen die met de reclamecampagne verbonden zijn, zijn in MFS gegroepeerd in promotiegroepen. De verkoopsresultaten van een promotiegroep kunnen op allerlei manieren opgevraagd worden. Ook de evolutie, en het omzetverschil voor/tijdens/na de promotieperiode kunnen eenvoudig geëvalueerd worden.