Vertis

Real time informatie bij de voorbereiding van - en tijdens - uw verkoopgesprek

Gebruik tablet tijdens verkoopgesprek

Verkoopgesprek voorbereiden

Bij de voorbereiding van uw verkoopgesprek, vindt u de volledige historiek van een klant of prospect in real time. Alle klantencontacten, de klantenfiche, de contactpersonen, ... zijn voorhanden

Informatie en statistieken opzoeken.

Met dit systeem heeft u op uw tablet of smartphone toegang tot uw klantenbestand, maar ook tot uw productgegevens (prijzen, voorraden) en links naar documenten.
 

Een offerte of een klantencontact invoeren.

Na een bezoek aan een klant kan u snel een verslag over het klantencontact invoeren, of een offerte of bestelling voorbereiden, die u later kan uitwerken.

Handtekening (of foto) bij levering van goederen.

Bij levering van goederen kan u de klant op uw tablet laten handtekenen, of u kan een foto nemen van de geleverde goederen op de leveringslocatie.

 

Met het Vertis-CRM-systeem kan u op uw tablet, smartphone of laptop, in real time CRM-informatie vinden. Het gaat om gedetailleerde gegevens en interessante statistieken. Deze gegevens zijn van onschatbare waarde bij een technische interventie, bij het voorbereiden van uw verkoopsgesprek, en ook als ondersteuning tijdens uw verkoopgesprek :

  • Adres, contactpersonen, email-adressen van een klant of prospect (dus de klantfiche)
  • De beschikbaarheid van producten (real time voorraad, geplande voorraad, gereserveerde voorraad)
  • De prijzen van artikelen
  • Alle openstaande offertes (en de opvolgingsinformatie) van een klant of prospect
  • Alle openstaande klachten, met statusinformatie
  • De lopende bestellingen en hun status
  • Statistieken (de gemiddelde periode tussen twee offertes, de tijd sinds de laatste offerte, het bedrag per offerte, aantal openstaande offertes, ...)

De focus ligt uiteraard op snelle beschikbaarheid van de gegevens: het is immers de bedoeling dat u uw tablet als ondersteuning tijdens uw verkoopgesprek kan gebruiken, zonder dat dit het gesprek hindert.

 

Invoeren van gegevens in Vertis-CRM

Invoeren van een technisch verslag of klantencontact tijdens of na uw verkoopgesprek

Als verkoper kan u een verslag over uw klantencontact onmiddellijk invoeren op uw iPad.

Na of tijdens een technische interventie kan u een verslag (van de herstelling, van de uitgevoerde instellingen) invoeren op uw tablet, laptop of smartphone. De gegevens worden in real time gekoppeld aan de klant in het MFS-ERP-systeem, en zijn onmiddellijk beschikbaar in de CRM-schermen van MFS-ERP.

Natuurlijk is het ook mogelijk om klanten- of prospectgegevens aan te maken of te verbeteren.

Ondersteuning verkoopgesprek : bereid "live" een offerte of bestelling voor

Wanneer u voor uw klant een gewone offerte maakt, zal u die uiteraard later opvolgen, en de klant terug contacteren om te vermijden dat hij of zij de offerte vergeet. Maar wat bij een product dat u tijdens een verkoopgesprek voorstelt ? 

Indien u uw tablet gebruikte om informatie op te zoeken over het product tijdens het verkoopgesprek, kan u op "toevoegen aan offerte" klikken, waardoor het systeem een kladversie van een offerte aanmaakt die u later probleemloos terugvindt in MFS-ERP. Op die manier kunnen zelfs "mondelinge offertes" opgeslagen, bewaard, en opgevolgd worden.